مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 تیر 1398 ساعت 03:082019-07-17اقتصادي

راههای افزایش صادرات غیرنفتی


رییس کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانی تهران معتقد است که با وجود بهبود نسبی شرایط برای فعالیت بخش خصوصی فعال در حوزه صادرات، هنوز می توان شرایط بهتری را برای فعالان این حوزه ایجاد کرد که نتیجه آن افزایش صادرات غیرنفتی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بالا رفتن نرخ ارز، همزمان با اوج گیری تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران، باعث شده در ماه های گذشته صادرات غیرنفتی و سپس بازگشت ارز حاصل از آن به موضوعی مهم برای اقتصاد ایران تبدیل شود.

در جدیدترین جلسه کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانی تهران، اعضا درباره راهکارهایی که دولت می تواند به منظور حمایت از صادرات غیرنفتی در دستور کار قرار دهد، بحث کرده اند و یکی از خواسته های مطرح شده، معرفی متولی قطعی صادرات از سوی دولت است.

این متولی می تواند با در نظر گرفتن خواسته های صادرکنندگان، سیاست ها و دستورات دولت را در قالبی واحد مطرح کند و به این وسیله بخشی از نابسامانی های صادراتی به وجود آمده در ماه های گذشته را برطرف کند.

راههای افزایش صادرات غیرنفتی در این رابطه محمد لاهوتی – رییس کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانی تهران – معتقد است با وجود بهبود نسبی شرایط در ماه های اخیر، هنوز با اصلاح برخی سیاست ها، می توان شرایط بهتری را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راههای افزایش صادرات غیرنفتی

راههای افزایش صادرات غیرنفتی