مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 تیر 1398 ساعت 13:232019-07-17سياسي

تشکیل انجمن علمی مرمتگران و معماران برای آسیب شناسی بافت تاریخی یزد


یکی از ناظران عالی بافت جهانی یزد با بیان اینکه شناخت و آسیب شناسی این بافت از عهده انجمن صنفی مرمت گران و معماران خارج است، ایجاد انجمنی علمی از این اقشار را برای شناخت کافی این بافت و سپس آسیب شناسی آن پیشنهاد کرد.

- علی امیری اردکانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به فرصت ثبت جهانی بافت تاریخی یزد اظهار کرد: ثبت جهانی بافت تاریخی یزد مانند هر پدیده دیگری فرصت ‎ ها و چالش هایی را به همراه دارد که باید با انتخاب فرصت ها از آن بهره گیریم و از چالش های آن دوری گزینیم.

وی افزود: ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در واقع فرصت باارزش و مغتنمی بود که به مردم یزد و کشورمان تعلق گرفت هرچند که این فرصت ارزنده از آن ما نبود و متعلق به گذشتگان ما بود ولی در حین حال باید سعی کنیم این میراث جهانی را حفظ کنیم چرا که چنین رویدادی بسیار نادر است و عدم پاسداری از این میراث در حقیقت خیانت به آیندگان است.

به گفته ی امیری اردکانی، در چنین شرایطی هر قدر زمان صرف این بافت ارزشمند شود قطعاً منجر به تولید فرهنگ خواهد شد که می توانیم این فرهنگ را به جهانیان نیز عرضه کنیم اما باید این نکته را نیز به خاطر داشته باشیم که با این امانت گرانبها به دقت برخورد کنیم چرا که این بافت تبلور باور گذشتگان است و از آنجایی که عرضه فرهنگ نیازمند صدور و استخراج کالایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل انجمن علمی مرمتگران و معماران برای آسیب شناسی بافت تاریخی یزد

تشکیل انجمن علمی مرمتگران و معماران برای آسیب شناسی بافت تاریخی یزد