مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 تیر 1398 ساعت 10:132019-07-17پزشكي

4توصیه به والدین برای تغذیه سالم کودکان


برخی از والدین برای تشویق فرزند خود از فست فودها و تنقلات صنعتی به عنوان جایزه استفاده می کنند، اما تعیین این خوراکی های مضر به عنوان جایزه موجب ارزش سازی غلط در ذهن کودک می گردد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، باتوجه به قرارداشتن کودکان در یکی از مهم ترین دوره‎های رشدی، موجب شده که کارشناسان تغذیه توجه ویژه ای به رژیم غذایی کودکان داشته باشند، چرا که سلامت منبع تامین انرژی مورد نیاز برای تکمیل فرآیند رشد در کیفیت رشد کودک و سلامت وی دربزرگسالی تاثیرگذار است، به علاوه با ورود کودکان به مدرسه، نیاز به انرژی مضاعف برای تمرکز و یادگیری مطرح می شود و این مسئله نیازمند توجه ویژه والدین به تغذیه کودکان است.

امروزه به دلیل گسترش رسانه های مختلف و اطلاع رسانی های گستره در زمینه های مختلف به ویژه در حوزه سلامت، آگاهی های بسیاری به عموم جامعه ارائه می شود و بسیاری از والدین از اهمیت تغذیه سالم برای کودکان آگاهی دارند، در بررسی انجام شده پیرامون آگاهی، نگرش و عملکرد مردم در خصوص تغذیه که در سال 90 در استان قم انجام شد، مشخص شد که حدود 70 درصد مادران قمی از ضرر فست فودها آگاهی دارند.

آگاهی تنها مولفه لازم برای رسیدن به هدف نیست و اقدام متناسب با هدف گام تعیین کننده ای برای کسب موفقیت در کارهاست، به همین دلیل برای اصلاح الگوی تغذیه کودکان نمی‎ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4توصیه به والدین برای تغذیه سالم کودکان

4توصیه به والدین برای تغذیه سالم کودکان