مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 تیر 1398 ساعت 23:382019-07-16پزشكي

بیمه سلامت چقدر از هزینه داروهای «ام. اس» را می پردازد؟


رییس گروه دارو دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ضمن اشاره به خدمات دارویی این سازمان بیمه گر به مبتلایان ام.

اس گفت:21 هزار و 679 بیمار ام اس در سال 97 داروی تخصصی دریافت کرده اند که از این تعداد هفت درصد مربوط به داروهای وارداتی بوده است.

- نوشین جزایری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر 17 قلم دوز داروی تخصصی بیماران ام اس تحت پوشش بیمه سلامت است، بیان کرد: بیماران ام اس علاوه بر داروهای تخصصی بسته خدمت ام اس ، می توانند از سایر داروهای تحت پوشش بیمه نیز همانند سایر بیمه شدگان طبق ضوابط ابلاغی سازمان بهره مند شوند.

وی ادامه داد: هزینه کرد سازمان بیمه سلامت بابت داروی تخصصی بسته خدمتی در سال 97، بالغ بر هزار و853 میلیارد ریال بوده که 238 میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به داروهای وارداتی است؛ به عبارت دیگر داروهای وارداتی حدود 13 درصد از مجموع هزینه داروهای تخصصی این بیماران را به خود اختصاص داده است.

رییس گروه دارو دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت همچنین گفت: فرانشیز تمام داروهای تخصصی بیماران خاص بین پنج تا 10 درصد است.

به استثنای 3 قلم از این داروها که وارداتی بوده و از فرانشیز 40 درصد برخوردار هستند و همزمان نوع تولید داخل این داروها نیز موجود و با فرانشیز پنج درصد تحت پوشش بیمه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیمه سلامت چقدر از هزینه داروهای «ام. اس» را می پردازد؟

بیمه سلامت چقدر از هزینه داروهای «ام. اس» را می پردازد؟