مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 تیر 1398 ساعت 13:432019-07-16پزشكي

خطر بروز موارد جدید تب کنگو بعد از مراسم عبادی حج و عید قربان


عضو هیأت موسس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با هشدار نسبت به خطر بروز موارد جدید تب کنگو بعد از مراسم عبادی حج و عید قربان، - گفت: با توجه به اینکه بعد از مراسم عبادی حج و عید سعید قربان و افزایش موارد ذبح غیربهداشتی دام، امکان بروز موارد جدید این بیماری اجتناب ناپذیر است، برای جلوگیری از این موضوع، باید نسبت به ذبح بهداشتی دام در کشتارگاه های صنعتی که مورد تایید سازمان دامپزشکی کشور است، اقدام شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مسعود مردانی، عضو هیأت موسس مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه – کنگو (CCHF)، یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است که به وسیله کنه های سخت گونه هیالوما به انسان و یا حیوان منتقل می شود.

علاوه بر آن، سایر راه های انتقال این بیماری به دنبال تماس با خون یا بافت آلوده انسان و حیوان آلوده است.

به علت بیماریزایی بالای ویروس امکان انتقال فرم بیمارستانی این بیماری به صورت نوزوکومیال نیز محتمل است که متاسفانه در کشور ایران عده ای قربانی این بیماری شده اند.

مردانی ضمن اشاره به موارد بالا، گفت: پس تماس با خون و بافت بیماران بخصوص در مرحله خونریزی یا انجام هرگونه اعمالی که منجر به تماس انسان با خون، بزاق، اد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر بروز موارد جدید تب کنگو بعد از مراسم عبادی حج و عید قربان

خطر بروز موارد جدید تب کنگو بعد از مراسم عبادی حج و عید قربان