مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 تیر 1398 ساعت 11:332019-07-16اقتصادي

این باتری ها آب و خاک را آلوده می کنند!


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان از پسماند باتری های مستعمل لیتیومی، قلمی، تلفن همراه، لب تاب، اسباب بازی های شارژ شونده و…به عنوان خطری برای آلودگی آب و خاک به فلزات سنگین نام برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمیدرضا پیوندی در جلسه مدیریت پسماند سمنان از اجرای طرح جمع آوری باتری های لیتیومی برای اولین بار در سطح شهر سمنان خبر داد و اظهار کرد: به منظور اجرایی شدن طرح جمع آوری باطری های لیتیومی، قلمی، تلفن همراه، لب تاب، اسباب بازی های شارژ شونده و …که با مشارکت توسعه منابع انرژی از تیرماه امسال آغاز 11 غرفه بازیافت از سوی سازمان مدیریت پسماند در سطح شهر سمنان راه اندازی شده است.

وی خاطر نشان کرد: این طرح که برای اولین بار در سمنان در حال اجرا است می تواند با مشارکت شهروندان درجداسازی و تحویل این پسماندهای خطرناک نقش مهمی در سلامت عمومی جامعه داشته باشد.

این مدیر شهری از آمادگی این سازمان برای دریافت باتری ها خبر داد و با اشاره به مضرات باتری های مصرف شده خانگی و اثرات سو آن بر سلامت شهر و شهروندان گفت: با توجه به اینکه عمر هر باتری دیر یا زود تمام و به زباله تبدیل می شود، مصرف روزافزون باتری ها خطر بالقوه ای برای سلامت انسان ها و سایر موجودات زنده محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این باتری ها آب و خاک را آلوده می کنند!

این باتری ها آب و خاک را آلوده می کنند!