مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 تیر 1398 ساعت 00:582019-07-15سياسي

قهرمان پور: برجام دفع شر بود/ ادامه مسیر برجام باید مبتنی بر تصمیم حاکمیت باشد


برجام توافقی شکننده بود اما در ایران درباره آن فراجناحی و در سطح حاکمیت تصمیم گیری شد و معتقدم ادامه مسیر آن نیز باید از مجرای تصمیم های حاکمیتی باشد.

- قهرمان پور: برجام دفع شر بود/ ادامه مسیر برجام باید مبتنی بر تصمیم حاکمیت باشد یک کارشناس مسایل بین الملل گفت: برجام توافقی شکننده بود اما در ایران درباره آن فراجناحی و در سطح حاکمیت تصمیم گیری شد و معتقدم ادامه مسیر آن نیز باید از مجرای تصمیم های حاکمیتی باشد.

رحمان قهرمان پور در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که بعد از چهار سال فکر می کنید برجام یک توافق خوب در چارچوب سیاسی و دیپلماتیک بود؟ گفت: من از ابتدای داستان برجام در نوشته های خود که موجود است بر سه نکته تاکید داشتم.

اول اینکه برجام یک توافق شکننده است چون استثنایی در روابط پر تنش ایران و آمریکا در 4 دهه اخیر بوده است و مخالفان آن چه در ایران چه در آمریکا قدرتمندتر از موافقان هستند.

دوم اینکه اجماع فراجناحی به وجود آمده بر سر برجام نباید در خدمت اهداف جناحی قرار گیرد.

یعنی باید در همین سطح حاکمیت بماند و ادامه مسیر آن از مجرای تصمیم های حاکمیتی باشد، زیرا اجماعی که بر سر برجام در داخل حاکمیت به وجود آمد بی سابقه و در همان حال بر خلاف خواست برخی اصولگرایان بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قهرمان پور: برجام دفع شر بود/ ادامه مسیر برجام باید مبتنی بر تصمیم حاکمیت باشد

قهرمان پور: برجام دفع شر بود/ ادامه مسیر برجام باید مبتنی بر تصمیم حاکمیت باشد