مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 تیر 1398 ساعت 11:132019-07-10بين الملل

گزارشگران بدون مرز سفر بی سابقه نمایندگانش به عربستان در ماه آوریل را علنی کرد


سازمان گزارشگران بدون مرز فاش کرد، عربستان سعودی در اقدامی کم سابقه و در راستای تعامل با منتقدان وضعیت حقوق بشر در این کشور، بهار سال جاری پذیرای یک هیات نمایندگان این گروه حقوق بشری در خاک خود بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، دبیر کل گروه گزارشگران بدون مرز فاش کرد، این هیات متشکل از چهار نفر در ماه آوریل به عربستان سفر کرده و در این سفر با مقام های ارشد عربستانی از جمله دادستان کل و وزیر دادگستری عربستان ملاقات کرده است.

کریستوف دِلوآر، دبیر کل گروه گزارشگران بدون مرز برای نخستین بار در اظهارنظرهایی علنی گفت: اعضای این هیات نمایندگی خواستار تحقیقاتی جامع در باره قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد حاکمیت عربستان در شهر استانبول شده و خواستار آزادی فوری و بی قیدوشرط دست کم 30 خبرنگار از زندان های عربستان شدند و تاکید کردند که از نظر گزارشگران بدون مرز این خبرنگاران ناعادلانه در عربستان زندانی هستند.

او گفت: دعوت از این هیات برای نخستین بار از جانب دولت عربستان صورت گرفته و سطح دسترسی اعضای این هیات در سفرشان به عربستان بسیار کم سابقه بوده است.

با این حال این گروه بعد از انجام این سفر آن را مسکوت گذاشت و امیدوار بود مقامات عربستان در ماه های بعد از آن اقدام به آزادی دست کم تعدادی از روزنامهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارشگران بدون مرز سفر بی سابقه نمایندگانش به عربستان در ماه آوریل را علنی کرد

گزارشگران بدون مرز سفر بی سابقه نمایندگانش به عربستان در ماه آوریل را علنی کرد