مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 تیر 1398 ساعت 11:132019-07-08سياسي

تاریخی که از روسای جمهور ایران پشت درهای بسته ماند


رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران می گوید: سازمان اسناد به دنبال احداث ساختمان «جمهوریت» بود تا آثار و اشیای همه رؤسای جمهور را در آن جا به نمایش بگذارد، - رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران می گوید: سازمان اسناد به دنبال احداث ساختمان جمهوریت بود تا آثار و اشیای همه رؤسای جمهور را در آن جا به نمایش بگذارد، اما به دلیل شرایط مالی، هنوز امکان انجام این کار فراهم نشده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ایجاد یادمان روسای جمهور از دست کم سه دوره ی ریاست جمهوری پیشین یا 6 دولت گذشته یعنی در سال 1384 و براساس آن چه که در ماده پنجم قانون تاسیس سازمان اسناد ملی ایران (سابق) مصوب شده بود، آغاز شد.

مصوبه ای که در نخستین ماده قانونی اش آن چه که امکان گردآوری، حفظ و نمایش در این موزه به عنوان میراثِ یک کشور را دارند، یعنی دست نوشته ها، اسناد، آثار، تالیفات، اشیا و هدایای رییس جمهور گنجانده و درآن تاکید شد که فراهم کردن شرایط و امکانات مناسب برای دسترسی عموم مردم به این اسناد و آثار و یادمان آن مقام توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران انجام شود.

از همه ی حاشیه هایی که از زمان ایجاد یادمان رییس دولت هفت و هشت و حتی رییس دو دولت بعدی مطرح شدند و رخ دادند، که بگذریم، بحث اصلی، ساختمانِ موزه برای ایجاد این مکانِ یادبود است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخی که از روسای جمهور ایران پشت درهای بسته ماند

تاریخی که از روسای جمهور ایران پشت درهای بسته ماند