مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 تیر 1398 ساعت 07:442019-07-07پزشكي

هشدار وزارت بهداشت درباره افزایش حیوان گزیدگی/ سگ ها در رتبه اول هستند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر بهزاد امیری به مناسبت روز جهانی زئونوز (بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان)، - رییس اداره مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: حیوان گزیدگی در ایران رو به افزایش است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر بهزاد امیری به مناسبت روز جهانی زئونوز (بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان)، اظهار کرد: براساس تعریف سازمان بهداشت جهانی، زئونوز، بیماری ها یاعفونت هایی هستند که به طور طبیعی بین انسان و حیوانات مهره دار قابل انتقال هستند.

وی گفت: در ششم ژوییه 1885 میلادی، لویی پاستور برای نخستین بار کودکی را با روش واکسیناسیون ابداعی خود، از ابتلا به هاری و در واقع از مرگ حتمی نجات داد و از آن پس، این روز را به عنوان روز جهانی بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان نامگذاری و معرفی شد.

رییس اداره مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت بیان کرد: به دلیل نزدیکی زندگی انسان با حیوانات در مناطق شهری و روستایی و استفاده از فرآورده های دامی، تمام انسان ها در معرض خطر ابتلا به بیماری های مشترک بین انسان و حیوان قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار وزارت بهداشت درباره افزایش حیوان گزیدگی/ سگ ها در رتبه اول هستند

هشدار وزارت بهداشت درباره افزایش حیوان گزیدگی/ سگ ها در رتبه اول هستند