مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 تیر 1398 ساعت 13:282019-07-05سياسي

روزی به نام «قلم»، اما نه برای همه «اهل قلم»


14 تیر در تقویم روز قلم نامگذاری شده اما طبیعی است که نویسندگانی که از سانسور و معطل ماندن آثار خود پشت دیوارهای بررسی و بازبینی می نالند علاقه ای به روز رسمی نشان ندهند و دوست تر داشته باشند به بهانه ای دیگر روزی را تعیین کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عصر ایران نوشت: امروز در تقویم رسمی به عنوان روز قلم نام گذاری شده ولی غالب اهل قلم یا از نام گذاری چنین روزی آگاه نیستند یا به آن علاقه و اعتنایی نشان نمی دهند و یا خود را مخاطب آن تصور نمی کنند یا بعضاً آن را برای خالی نبودن عریضه و در خدمت اهداف خاص می دانند و در عمل بیش از آن که روز قلم باشد، روز انجمن قلم ایران است.

تشکلی که 11 سال قبل با مدعای تنها تشکل رسمی فراگیر قانونی از اهالی قلم ظاهر شد و این حس در گرفت که در مقابل کانون نویسندگان ایران که حساسیت هایی پیرامون آن وجود داشت و دارد و در برابر ادبیات و هنر فارغ از ایدئولوژی و با محوریت هنر متعهد ظاهر شده و احتمالاً با این هدف که دیگران خود را نماینده نویسندگان ایرانی ندانند.

حضور چهره هایی چون حمید سبزواری، علی معلم، محمدرضا سرشار، راضیه تجُار و حمید گروگان و حتی دو چهره شاخص و سیاسی اصول گرا – علی لاریجانی و علی اکبر ولایتی- در جمع مؤسسان به خوبی نشان می داد این نهاد به لحاظ سیاسی در کدام طیف تعریف می شود و با نویسندگان مستقل چه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزی به نام «قلم»، اما نه برای همه «اهل قلم»

روزی به نام «قلم»، اما نه برای همه «اهل قلم»