مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 تیر 1398 ساعت 08:582019-07-03پزشكي

بلعیدن باتری؛ خطری جدی که کودکان را تهدید می کند


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به بلعیدن باتری سکه ای به عنوان یکی از مشکلاتی که در بخش اورژانس کودکان زیاد مشاهده می شود، - گفت: این باتری ها در ابزار خانگی مثل ساعت و اسبای بازی های کودکان وجود دارد و کودک می تواند به راحتی آن ها را از محل خود خارج کرده و ببلعد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علی اکبر سیاری - فوق تخصص گوارش و کبد کودکان اظهار کرد: شایع ترین سنی که کودکان جسم خارجی را بلع می کنند معمولا در سنین زیر پنج سال است؛ زمانی که کودک راه می رود، شروع به جستجو می کند و تقریبا در بیشتر موارد از راه دهان و حس چشایی به دنبال شناسایی است.

وی ادامه داد: کودکان در سنین نوپایی تعداد زیادی از اجسام خارجی را قورت می دهند، این اجسام پس از ورود به معده دفع نشده و هیچ کسی هم خبر دار نمی شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اظهار داشت: اگر مطمئن هستید کودک باتری بلعیده، فورا به پزشک مراجعه کنید؛ چرا که این مورد بسیار خطرناک است و حتی می تواند باعث مرگ کودک شود، باتری ولتاژ الکتریکی و مواد شیمیایی دارد، ضمنا حرارت نیز ایجاد می کند؛ با این سه روش می تواند در عرض چند ساعت مری یا معده را سوراخ کند.

وی ادامه داد: باتری های سکه ای معمولا حدود نیم سانتی متر قطر دارند، ولی عوارض خطرناکی ایجاد می کنند و حتی می توانند باع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلعیدن باتری؛ خطری جدی که کودکان را تهدید می کند

بلعیدن باتری؛ خطری جدی که کودکان را تهدید می کند