مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 تیر 1398 ساعت 12:382019-07-02اقتصادي

هدف انتقال آب به استان یزد توسعه کشاورزی نیست


سرپرست مدیریت برنامه و بودجه جهاد کشاورزی یزد با بیان این که در زمینه انتقال آب هدف استان توسعه زراعت و باغبانی نیست، گفت: تنها توسعه کشت های گلخانه ای با آب خلیج فارس، - مقرون به صرفه است.

رمضان اسپرس در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که در افق 1430 برنامه ای با هدف افزایش میزان تولید محصولات راهبردی و افزایش بهره وری آب و خاک کشاورزی تنظیم شده است، اظهار کرد: در این برنامه چهار طرح اولویت دار شامل ساخت و تکمیل گلخانه های صنعتی، ساخت و تکمیل مجتمع ها و پهنه های صنعتی دام و طیور، احداث و تکمیل واحدهای صنایع کشاورزی و احداث و تکمیل واحدهای پرورش ماهی تیلاپیا مطرح شده است.

وی با اشاره به این که در طرح گلخانه های صنعتی رویکرد وزارتخانه و استان برای حرکت به سمت کشت های کم آبخواه گلخانه ای است، افزود: در رابطه با این طرح ها در سال 96 برآوردهای اقتصادی صورت گرفت که نشان داد مصرف هر مترمکعب آب انتقالی از خلیج فارس در این بخش حدود 13 هزار تومان هزینه دارد.

سرپرست مدیریت برنامه و بودجه جهاد کشاورزی استان یزد، گفت: این در حالی است که بهره وری اقتصادی آب در گلخانه به ازای هر مترمکعب آب مصرفی 385 هزار ریال است که با توجه به هزینه انتقال آن از خلیج فارس توسعه کشت های گلخانه ای مقرون به صرفه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف انتقال آب به استان یزد توسعه کشاورزی نیست

هدف انتقال آب به استان یزد توسعه کشاورزی نیست