مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 تیر 1398 ساعت 08:232019-07-02پزشكي

مصرف خودسرانه داروهای آرام بخش ممنوع/3 عامل تأثیرگذار بر عملکرد ذهنی کنکوری ها


رییس مرکز تحقیقات علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به دلایل بروز استرس و اضطراب در افراد و به ویژه داوطلبان کنکور و دانشجویان در ایام امتحانات، - اظهار کرد: خواب، تغذیه و ورزش 3 عامل تأثیرگذار بر کنترل استرس و عملکرد فردی است که برنامه ریزی مناسب در این راستا به بهبود عملکرد ذهنی افراد کمک زیادی می کند.

دکتر علیرضا ظهیرالدین در گفت وگو با ایسنا، در آستانه برگزاری آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها، با اشاره به عوامل و تعریف بروز استرس در افراد گفت: استرسورها عبارتند از هر نوع فشار مطلوب یا نامطلوب که فرد را تحت تأثیر قرار دهد.

ممکن است این فشارها به دنبال حوادث خوب یا حوادث ناگوار مانند مرگ و میر، بیماری یا تصادف ایجاد شود و همگی استرس هستند.

وی با بیان اینکه برخی از این استرسورها عوامل تحریکی و فعال کننده هستند، اظهار کرد: امتحان و کنکور از استرسورهایی است که فرد را به فعالیت وامی دارد، شدت برخی از استرسورها ممکن است آنقدر کم یا آنقدر زیاد باشد که تغییر مناسبی در رفتار انسان ایجاد نکند که این مساله تا حدودی غیرطبیعی بوده و ممکن است منجر به اختلال در عملکرد فرد شود.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برخی از راه های مقابله با استرس، خاطر نشان کرد: اکثر افراد در زندگی های شهری خود د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف خودسرانه داروهای آرام بخش ممنوع/3 عامل تأثیرگذار بر عملکرد ذهنی کنکوری ها

مصرف خودسرانه داروهای آرام بخش ممنوع/3 عامل تأثیرگذار بر عملکرد ذهنی کنکوری ها