مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 تیر 1398 ساعت 07:032019-06-27اقتصادي

سهام ایران خودرو و سایپا تاکنون به بخش خصوصی حرفه ای واگذار نشده است


منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، - دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته گفت: سهام ایران خودرو و سایپا تاکنون به بخش خصوصی حرفه ای واگذار نشده است.

منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با بیان اینکه در حال حاضر بین 15 تا 17 درصد سهم ایران خودرو متعلق به دولت است و حدود 83 درصد سهام این شرکت به بخش خصوصی واگذار شده، گفت: 18 درصد از سهم خودروسازی سایپا نیز متعلق به دولت است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از سهام ایران خودرو و سایپا در بازار بورس به مردم واگذار شده، افزود: بحثی که در خصوص واگذاری کامل ایران خودرو و سایپا وجود دارد این است که مابقی سهام این دو خودروساز را که متعلق به دولت است به چه واگذار کنند، چون سهام باقی مانده سهامی است که می تواند کرسی های مدیریتی را تعیین کند.

منطقی تصریح کرد: به گفته وزیر صنعت معدن و تجارت این وزارتخانه به دنبال این است که سهام ایران خودرو و سایپا را به مجموعه های حرفه ای بدهد تا کار این دو خودروسازی را پیش ببرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهام ایران خودرو و سایپا تاکنون به بخش خصوصی حرفه ای واگذار نشده است

سهام ایران خودرو و سایپا تاکنون به بخش خصوصی حرفه ای واگذار نشده است