مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 تیر 1398 ساعت 10:082019-06-26سياسي

نقش کلیدی دانشگاه ها در تبیین علمی مفاهیم همزیستی مسالمت آمیز


رییس دانشکده الهیات دانشگاه تهران نقش دانشگاه ها در تبیین علمی مساله همزیستی مسالمت آمیز در کشور را با اهمیت توصیف کرد و گفت: دانشگاه ها می توانند مفاهیم اساسی برای زندگی مسالمت آمیز را به صورت علمی آموزش دهند تا زمینه های تحقق زندگی مسالمت آمیز و صلح در جهان فراهم شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر باقری در نخستین کنفرانس بین المللی ظرفیت های راهبردی آموزه های اسلام در تحقق همزیستی مسالمت آمیز که در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، به اهمیت برگزاری این کنفرانس اشاره کرد و گفت: همزیستی مسالمت آمیز در حقوق بین الملل واژه ای بسیار آشنا است که در دهه های اخیر مطرح می شود.

در روایت قرآن و روایت آموزه های اسلام نیز مفاهیم متعددی در این زمینه دیده می شود که این مفاهیم بیانگر اهمیت موضوع مسالمت آمیز است.

وی در ادامه تصریح کرد: تعابیری چون صلح، تهی از مجادله و جنگ، دوری از اختلاف و تفرقه و همزیستی مسالمت آمیز در دیدگاه اسلام و کتاب اهل بیت به وفور دیده می شود و تمامی این مفاهیم کلمه ای را فرا می خواند که بین همه مشترک است و بر نقاط مشترک که چیزی جز مفاهیم اصلی و اساسی برای زندگی مسالمت آمیز در پی دارد نیست.

رییس دانشکده الهیات دانشگاه تهران با بیان اینکه مساله همزیستی مسالمت آمیز پشتوانه عقلی و منطقی و عرفی دارد گفت: ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش کلیدی دانشگاه ها در تبیین علمی مفاهیم همزیستی مسالمت آمیز

نقش کلیدی دانشگاه ها در تبیین علمی مفاهیم همزیستی مسالمت آمیز