مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 تیر 1398 ساعت 09:482019-06-26اقتصادي

افزایش عملکرد تایرها با نانو ساختارهای معدنی که تاکنون خام فروشی می شد


محققان پارک علم و فناوری استان خراسان جنوبی با استفاده از ماده معدنی بنتونیت که تاکنون با بهای کمی خام فروشی می شد، توانستند نانو ساختارهایی را برای کاهش نفوذپذیری هوا از لاستیک خودروها ارائه دهند و به گفته آنها در فاز آزمایشگاهی تایر خودروها 16 درصد بهبود عملکرد داشته است.

- سید امین رونقی مجری این طرح در گفت وگو با ایسنا، تولید نانو مواد و فراوری مواد معدنی را زمینه تحقیقاتی این واحد فناور دانست و گفت: با اجرای پروژه تحقیقاتی با عنوان جایگزینی بخشی از مواد پرکننده آستر داخلی تایر با نانو ساختارهای آلی رس راهکاری را برای کاهش نفوذ پذیری هوا از تایر خودروها ارائه کردیم.

وی با بیان اینکه در این طرح از پتانسیل معدنی استان خراسان جنوبی بهره بردیم، اظهار کرد: استان خراسان جنوبی قطب ماده معدنی بنتونیت کشور است و با توجه به ساختار لاستیک و نیازی که در لاستیک خودروها در زمینه نفوذ پذیری هوا وجود دارد، مواد معدنی بنتونیت را فراوری و تبدیل به ساختارهای آلی رسی که سازگار با بسترهای پلیمری است، کردیم.

رونقی با بیان اینکه لایه رسی در لایه داخلی آستر لاستیک به کار گرفته شد، خاطر نشان کرد: در نمونه های آزمایشگاهی این نانو مواد در آستر لاستیک موجب می شود تا 50 درصد نفوذ پذیری هوا از لاستیک کاهش یابد و در نهایت باعث می شود که نفوذ ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش عملکرد تایرها با نانو ساختارهای معدنی که تاکنون خام فروشی می شد

افزایش عملکرد تایرها با نانو ساختارهای معدنی که تاکنون خام فروشی می شد