مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 تیر 1398 ساعت 11:432019-06-25اقتصادي

انرژی های نو مانع انتشار 2 میلیون تن گاز گلخانه ای در ایران شد


تاکنون سه میلیارد و 255 میلیون کیلووات ساعت از منابع تجدیدپذیر، انرژی تولید شده که این میزان تولید برق از محل انرژی های تجدیدپذیر توانسته از انتشار حدود دو میلیون و 246 هزار تن گاز گلخانه ای بکاهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از تیرماه سال 1388 تا ابتدای خردادماه سال جاری، این میزان تولید انرژی های نو باعث شده 924 میلیون مترمکعب از مصرف سوخت های فسیلی در ایران که جزو عوامل اصلی آلایندگی هواست، کاسته و بیش از 716 میلیون لیتر در مصرف آب نیز صرفه جویی شود.

هم اکنون 402 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر درون کشور در حال احداث است و ظرفیت نصب شده انرژی های نو کشور به 739 مگاوات رسیده است.

هم چنین تاکنون 112 نیروگاه تجدیدپذیر مگاواتی در کشور نصب شده و 35 نیروگاه مگاواتی دیگر نیز در حال احداث است.

براساس اعلام وزارت نیرو، انرژی های تجدیدپذیر موجب اشتغال 43 هزار و 470 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ایران شده و حجم سرمایه گذاری غیردولتی در این بخش به بیش از 124 هزار میلیارد ریال رسیده است.

بررسی اعداد و ارقام موجود در این بخش حکایت از آن دارد که 45 درصد نیروگاه های تجدیدپذیر کشور از نوع خورشیدی، 40 درصد از نوع بادی، 12 درصد از نوع برق آبی کوچک، دو درصد از نوع بازیافت حرارتی و یک درصد نیز از نوع زیست توده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انرژی های نو مانع انتشار 2 میلیون تن گاز گلخانه ای در ایران شد

انرژی های نو مانع انتشار 2 میلیون تن گاز گلخانه ای در ایران شد