مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 تیر 1398 ساعت 14:252019-06-23اقتصادي

خراسان جنوبی؛ پایلوت پرورش تیلاپیا


رییس سازمان شیلات ایران خراسان جنوبی را یکی از چهار استان پایلوت برای انجام فعالیت های تجاری مرتبط با ماهی تیلاپیا دانست و گفت: این استان ظرفیت بالقوه ای در این زمینه و سایر فعالیت های شیلاتی داشته و هیچ محدودیتی برای فعالیت ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نبی الله خون میرزایی، امروز دوم تیرماه، در مراسم بهره برداری از پروژه صیادی، تفریحی و گردشگری شوکت آباد بیرجند اظهار کرد: اقلیم خراسان جنوبی به لحاظ داشتن ترکیبی از دو ویژگی درجه شوری آب و حرارت مناسب، قابلیت پرورش گونه های مختلفی از آبزیان را دارد.

وی افزود: در گذشته فعالیت های شیلاتی را منتزع از سایر فعالیت ها در نظر می گرفتند، اما اکنون خود در تلفیق با فعالیت هایی همچون فعالیت های گردشگری، باغبانی و زراعی قابل تعریف است، همانند آنچه که امروز در بخش صید تفریحی این مجموعه مشاهده می شود.

رییس سازمان شیلات ایران بیان کرد: استفاده از پتانسیل های آبزی پروری استان خراسان جنوبی با توجه به محدودیت منابع آبی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

خون میرزایی ادامه داد: ما به دنبال تکمیل چرخه استفاده از منابع آبی به عنوان محور توسعه در زمینه های باغی و گردشگری هستیم.

وی با اشاره به اینکه آبزیان مصرف آب چندانی ندارند و از همان آب می توان برای مصارف زراعی، باغی و سایر فعالیت ها استفاده کرد،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان جنوبی؛ پایلوت پرورش تیلاپیا

خراسان جنوبی؛ پایلوت پرورش تیلاپیا