مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 تیر 1398 ساعت 07:302019-06-23اجتماعي

موزه مردم شناسی جلفا با طعم قول تداوم زاینده رود + عکس


محله جلفا یکی از مهمترین بخش های مهم شهر موزه اصفهان است، از میدانش که سنگ فرش می شود و تا کلیسا که پیاده بر سواره اولویت دارد و احترام به پیاده روی بیش از دیگر نقاط اصفهان مدنظر است، - ابتدای میدان جلفا و صدای ناقوس کلیسا نه یک بار که هشت بار زده می شود ساعت 8 شب است و قرار است در کلیسای وانک که یکی از جذابیت های موزه شهر اصفهان است، موزه ای افتتاح شود که فرهنگ آداب ارامنه را به نمایش بگذارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- حالا چند دقیقه ای از هشتمین دَنگ از ناقوس کلیسا گذشته و دقیقه شمار نیز از روی دوازده چند گامی به پیش رفته است، در کلیسای وانک بسته است اما برای آنها که کارت ورود دارند در باز می شود.

صندلی های چیده شده نشان می دهد که این کلیسا دوباره چیز جدیدی برای ارائه دارد، ظاهراً دلبری های وانک قرار نیست در دل جلفا تمامی پیدا کند.

همه چیز مرتب است، ابتدا به زبان ارمنی خوش آمدگویی به میهمانان انجام و مراسم با یک شگفتی شروع می شود یکی از تارهای هُوْهانِس آبکاریان معروف به یحیی تار ساز از دل موزه وانک بیرون می آید و در یک اتفاق کم نظیر نواخته می شود، سپس روبرت بیگلریان نماینده اسبق مردم ارامنه اصفهان و جنوب ایران با بیان تعدادی خاطره از فرهنگ بی نظیر مردم ارامنه گفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه مردم شناسی جلفا با طعم قول تداوم زاینده رود + عکس

موزه مردم شناسی جلفا با طعم قول تداوم زاینده رود + عکس