مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 خرداد 1398 ساعت 22:552019-06-20سياسي

آمریکا دنبال سر پوشش گذاشتن بر شکست سیاست های خود در افغانستان است


نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به اتهامات آمریکا به ایران مبنی بر تلاش برای ایجاد ناامنی در افغانستان، گفت: این اتهامات بی اساس بود و با هدف انحراف اذهان از شکست سیاست های 18 سال گذشته این کشور در افغانستان صورت می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل که در نشست روز پنجشنبه شورای امنیت این سازمان در مورد افغانستان، افزود: ملت افغانستان از سال ها اشغال، تجاوز، حضور نیروهای خارجی و ترور بیزار بوده و خواهان صلح است.

وی در عین حال تأکید کرد که لازمه پایدار بودن صلح این است که توسط افغان ها و برای افغان ها ایجاد شود و این به این معنا است که نه می توان صلح را از خارج به مردم افغانستان دیکته کرد و نه بدون در نظر گرفتن دغدغه های واقعی و نیازهای حقیقی ملت بزرگ افغانستان آن را ایجاد نمود.

نماینده کشورمان همچنین با اشاره به دستاوردهای مردم افغانستان که در نتیجه سال ها فداکاری و تلاش های طولانی آنها حاصل شده است، گفت این دستاوردها باید در فرآیند صلح حفظ و تقویت شوند.

تخت روانچی با اشاره به حمایت های مستمر کشورمان از افغانستان، از جمله میزبانی از میلیون ها پناهنده افغانی، گفت ایران به حمایت های خود از افغانستان ادامه خواهد داد و در این راستا آمادگی دارد در هماه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا دنبال سر پوشش گذاشتن بر شکست سیاست های خود در افغانستان است

آمریکا دنبال سر پوشش گذاشتن بر شکست سیاست های خود در افغانستان است