مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 خرداد 1398 ساعت 10:352019-06-19بين الملل

شکایت از کاخ سفید بابت پنهان ساختن جزییات نشست پوتین-ترامپ


دو سازمان غیر انتفاعی با شکایت از دولت ترامپ اعلام کردند، وزیر خارجه آمریکا به صورت غیر قانونی به رییس جمهوری ایالات متحده اجازه داد تا یادداشت های مرتبط به نشست با ولادیمیر پوتین را تصاحب کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجله تایم در گزارشی نوشت، سازمان های نظارت آمریکایی و دموکراسی به پیش در متن شکایتشان تاکید کردند مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا طبق قانون سوابق فدرال موظف است هر نوع یادداشتی که کارمندان وزارت خارجه آماده می کنند، نگهداری کند.

در این شکایت نامه آمده است: رییس جمهوری ترامپ در اقدامی غیر معمول و در برخی موارد افراطی، گام هایی برای پنهان ساختن جزییات این نشست ها برداشته است؛ آن هم نه تنها برای دور نگاه داشتن از چشم مردم، بلکه برای پنهان کردن آن از چشم اعضای کلیدی دولتش.

شکایت مذکور با استناد به گزارشی از واشنگتن پست تاکید دارد، پس از نشست ژوییه 2017 گروه بیست در هامبورگ، زمانی که دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا با ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه به مدت دو ساعت بدون حضور دستیاران دیدار کرد، ترامپ یادداشت های رسمی که این نشست را مستند می کرد، برداشت.

این سازمان ها تاکید دارند، هیچگونه بیانیه یا اطلاع رسانی دقیقی درباره محتویات مورد بحث میان رهبران روسیه و آمریکا انجام نشد و مقام های روسیه بعد از این ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکایت از کاخ سفید بابت پنهان ساختن جزییات نشست پوتین-ترامپ

شکایت از کاخ سفید بابت پنهان ساختن جزییات نشست پوتین-ترامپ