مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 خرداد 1398 ساعت 03:002019-06-18بين الملل

رحیم پور: کار کردن با چین و روسیه به معنای کنار گذاشتن اروپا نیست


معاون پیشین آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه می گوید، سه کشور ایران، روسیه و چین باید همکاری های بیش تری را برای مقابله با دشمن مشترک (آمریکا) انجام دهند.

- معاون پیشین آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه می گوید، سه کشور ایران، روسیه و چین باید همکاری های بیش تری را برای مقابله با دشمن مشترک (آمریکا) انجام دهند.

او در عین حال تاکید دارد که محدود کردن روابط خود به چین و روسیه هم اشتباه است.

ابراهیم رحیم پور در گفت وگو با ایسنا در ارزیابی خود از سیاست خارجی ایران در گسترش روابط با چین و روسیه در شرایطی که اروپایی ها در مساله برجام کوتاهی کرده اند، اظهار کرد: روابط ما با آمریکا بعد از انقلاب روال مشخصی داشته و تقریباً فراز و نشیب هم نداشته است به جز در دوره اوباما که تست دیگری زده شد، اما با اروپایی ها روابط مان بعد از انقلاب با فراز و نشیب های زیادی رو به رو بوده و چالش های زیادی هم ایجاد شده است.

وی افزود: ما با کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، انگلیس و ایتالیا در بعد اقتصادی روابط نسبتاً گسترده ای داشتیم اما هیچ زمان این روابط راهبردی نشده و همیشه ما فروشنده نفت و خریدار کالا بودیم که در این مورد هم خودمان مقصر بودیم، متأسفانه یکسری رقابت های داخلی هم وجود داشت که برخی کالاهای آلمانی را می پسندیدند و برخی هم کالاهای سایر کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رحیم پور: کار کردن با چین و روسیه به معنای کنار گذاشتن اروپا نیست

رحیم پور: کار کردن با چین و روسیه به معنای کنار گذاشتن اروپا نیست