مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 خرداد 1398 ساعت 15:552019-06-18سياسي

دخانیات ، تهدیدی برای سلامت و رفاه جهانی است


وزیر بهداشت در پیامی به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات، مصرف دخانیات را تهدیدی برای سلامت و رفاه جهانی برشمرد و کاهش 30 درصدی آن را از اهداف و تعهدات کشورهای جهان به سازمان ملل متحد متعهد تا سال 2025، - خواند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و بنابر اعلام وبدا، در متن پیام دکتر سعید نمکی به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات آمده است: امروزه مصرف دخانیات، با مرگ 8 میلیون نفر از مردم جهان، تهدیدی برای سلامت و رفاه جهانی محسوب شده که برای مهار آن دو معاهده بین المللی وضع و جامعه جهانی برای کاهش 30 درصدی مصرف دخانیات تا سال 2025 به سازمان ملل متحد متعهد گردیده اند.

پس از گذشت 14 سال از الحاق جمهوری اسلامی ایران به معاهده بین المللی کنترل دخانیات و تصویب قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات و آیین نامه اجرایی آن در سال های 1385 و 86، با پذیرش سند تصویب قانون الحاق ایران به پروتکل ریشه کنی تجارت غیر قانونی محصولات دخانی از سوی سازمان ملل متحد در سال 1397، کشور عزیزمان به دومین معاهده بین المللی کنترل و مقابله با دخانیات ملحق گردید.

اخذ کرسی ریاست نهمین اجلاس اعضای کنوانسیون کنترل دخانیات نیز در هشتمین کنفرانس اعضای کنوانسیون کنترل دخانیات، دستاورد بزرگ دیگری در سطح بین الملل بود که در نتیجه تلاش چندین ساله ای فعالان کنترل دخانیات در کشور برای پیاده سازی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دخانیات ، تهدیدی برای سلامت و رفاه جهانی است

دخانیات ، تهدیدی برای سلامت و رفاه جهانی است