مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 خرداد 1398 ساعت 14:502019-06-18پزشكي

شناسایی 45 هزار نفر در آستانه ابتلا به فشار خون بالا در استان مرکزی


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از آغاز بسیج ملی کنترل فشار خون بالا تاکنون 45 هزار نفر در آستانه ابتلاء به فشار خون بالا در استان مرکزی (به جز ساوه و خمین) شناسایی شدند.

- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از آغاز بسیج ملی کنترل فشار خون بالا تاکنون 45 هزار نفر در آستانه ابتلاء به فشار خون بالا در استان مرکزی (به جز ساوه و خمین) شناسایی شدند.

جواد نظری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در کشور و استان مرکزی افزود: گروه هدف این بسیج تمامی افراد بالای 30 سال، مادران باردار و کل بیماران کلیوی هستند و از 17 خردادماه تا روز گذشته بیش از 200 هزار نفر از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک برای کنترل فشار خون به پایگاه های بسیج مراجعه کرده اند.

وی بیان کرد: از کل افراد مراجعه کننده 29 هزار و 150 نفر دارای فشارخون بالا به ثبت رسیده است، 3 هزار و 670 نفر جدیداً متوجه ابتلاء به فشار خون بالای خود شدند و 45 هزار نفر نیز در معرض ابتلاء به فشار خون بالا شناسایی شدند.

نظری تصریح کرد: تمامی بیمارستان ها، کلینیک های درمانی، مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت در این بسیج اقدام به پذیرش مراجعه کنندگان می کنند، همچنین 51 ایستگاه ثابت و سیار نیز با حضور 3 هزار نیرو با شی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 45 هزار نفر در آستانه ابتلا به فشار خون بالا در استان مرکزی

شناسایی 45 هزار نفر در آستانه ابتلا به فشار خون بالا در استان مرکزی