مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 خرداد 1398 ساعت 14:502019-06-18حوادث

سطح حریق مراتع در ساوه از 350 هکتار گذشت


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساوه گفت: در خردادماه سالجاری 6 مورد حریق در مراتع و عرصه های طبیعی شهرستان رخ داده است و بیش از 356 هکتار از مراتع این شهرستان در روستاهای، - قلعک، سلیجرد، سدالغدیر و روستای جمشیدآباد ساوه طعمه حریق شدند.

پوریا حسن پور در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در پی اعلام حریق در منطقه روستای قلعک از توابع بخش مرکزی، بلافاصله یگان حفاظت از اراضی منابع طبیعی ساوه به محل وقوع حریق اعزام شد و با کمک نیروهای مردمی، پرسنل آتش نشانی و کلانتری 12 نیروی انتظامی در کمتر از دو ساعت عملیات اطفای حریق انجام و آتش سوزی صورت گرفته خاموش شد.

وی با اشاره به اینکه با افزایش دما و رویش انواع پوشش گیاهی به سبب بارش های مطلوب بهاری، حریق بلای جان مراتع شهرستان شده است، افزود: این حریق ها که عمدتاً به علت بی توجهی عامل انسانی رخ داده است، با تلاش های نیروهای مردمی، آتش نشانی و یگان حفاظت از اراضی این اداره مهار شدند.

وی ضمن درخواست از مردم برای مراقبت از مراتع و عرصه های طبیعی و عدم روشن کردن آتش یا هر اقدامی که زمینه ساز وقوع حریق در طبیعت می شود، اظهار کرد: آتش سوزی در مراتع همانند بلایا و بحران های طبیعی دیگر همچون زلزله و سیل است و باید جدی گرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سطح حریق مراتع در ساوه از 350 هکتار گذشت

سطح حریق مراتع در ساوه از 350 هکتار گذشت