مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 خرداد 1398 ساعت 07:552019-06-18پزشكي

درمان بیماری های فرسایشی پیری با استفاده از سلول های خود فرد


تیمی متشکل از عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان به همراه گروهی از دانشمندان ایتالیایی، سوئدی و سوییسی، روشی ساده و کارآمد برای تولید سلول های بنیادی القایی از سلول های بالغ افراد بالای 100 سال ابداع کرده اند که امکان درمان بیماری های فرسایشی در کهنسالی را .

- تیمی متشکل از عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان به همراه گروهی از دانشمندان ایتالیایی، سوئدی و سوییسی، روشی ساده و کارآمد برای تولید سلول های بنیادی القایی از سلول های بالغ افراد بالای 100 سال ابداع کرده اند که امکان درمان بیماری های فرسایشی در کهنسالی را با استفاده از سلول های خود فرد فراهم می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، استفاده از سلول های بنیادی القایی، رویکردی مهم در سلول درمانی و مدل سازی بیماری هاست.

سلول بنیادی القایی در واقع یک سلول تمایز یافته از بدن فرد بالغ است که با روش های ژنتیکی در شرایط آزمایشگاهی به سلولی بنیادی تبدیل می شود.

با این روش می توان از سلول بنیادی پرتوان خود فرد برای درمان بیماری هایش استفاده کرد.

از آنجا که بیماری های فرسایشی (degenerative) در کهنسالی بیشترین شیوع را دارند، تولید سلول های پرتوان القایی در افراد مسن اهمیت بیشتری دارد؛ اما تولید این سلول ها در افراد مسن، حتی اگر موفقیت آمیز باشد، کارآمد نیست، چرا که قدرت تقسیم، پذیرش دستکاری های ژنتیکی و بازب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان بیماری های فرسایشی پیری با استفاده از سلول های خود فرد

درمان بیماری های فرسایشی پیری با استفاده از سلول های خود فرد