مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 خرداد 1398 ساعت 10:302019-06-11پزشكي

در مواجهه با مسمومیت های استنشاقی چه کنیم؟


رییس اورژانس تهران ضمن تشریح علائم مسمومیت های استنشاقی توصیه کرد تا فردی که دچار این نوع مسمومیت می شود را به سرعت از محل مسموم به هوای آزاد منتقل کنیم.

- دکتر پیمان صابریان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مسمومیت 19 نفر با گاز کلر در یکی از استخرهای شهر تهران اظهار کرد: مسمومیت با گاز کلر یک مسمومیت استنشاقی است، مسمومیت استنشاقی زمانی اتفاق می افتد که فردی در معرض یک بخار شیمیایی مثل شوینده های خانگی، تینر و … قرار گیرد که بخار ناشی از این مواد شیمیایی می تواند سمی و خفه کننده باشد.

این بخارات سمی می تواند به به مخاط دهان، بینی و ریه نیز صدمه بزند.

وی گیجی و سردرگمی را از علائم این دسته از مسمومیت ها دانست و گفت: مواد استنشاقی خیلی سریع پس از ورود به سیستم تنفسی از طریق ریه ها جذب خون شده و با گردش خون به دیگر اندام ها می رسد، از همین جهت تنفس این گازهای شیمیایی می تواند موجب از کارافتادگی ریه شود.

علائم مسمومیت های استنشاقی مواردی از قبیل خواب آلودگی و سنگینی، گیجی و حواس پرتی و… است که حتی میزان زیاد این مواد می تواند باعث از دست رفتن هوشیاری در فرد شوند.

رییس اورژانس تهران ادامه داد: حین استفاده از مواد شیمیایی هوا باید جریان داشته باشد، همواره باید در محل هایی از این مواد استفاده شود که هوا به صورت مناسبی تهویه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در مواجهه با مسمومیت های استنشاقی چه کنیم؟

در مواجهه با مسمومیت های استنشاقی چه کنیم؟