مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 خرداد 1398 ساعت 13:552019-05-27پزشكي

ضرورت تمرکز بیشتر بر تغذیه قشر ضعیف جامعه


رییس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی گفت: زمانی که قیمت میوه گران تر از تنقلات پرنمک و پرضرر است، طبیعی است که مردم محصول ارزان تر را انتخاب می کنند.

- لازم است علاوه بر دسترسی به محصولات غذایی سالم، قیمت محصولات سالم ، ارزان تر شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علیرضا مرندی در خصوص مخاطرات فشارخون بالا و راه اندازی بسیج ملی کنترل فشارخون اظهارکرد: فشارخون یکی از عوامل خطر ابتلا به بیماری های غیرواگیر است که در اکثر موارد، علائم واضحی ندارد و فرد بعد از ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی، نارسایی های کلیوی و سکته های مغزی و قلبی، متوجه بیماری پرفشاری خون خود می شود.

وی با تاکید بر ضرورت چکاپ های دوره ای فشارخون و جدی گرفتن مقوله خودمراقبتی توسط مردم تصریح کرد: علاوه بر خودمراقبتی، وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز باید مبحث کنترل و شناسایی مستمر و به موقع افرادی که به فشارخون مبتلا هستند را جدی بگیرند.

مرندی در ادامه اظهار کرد: متأسفانه در کشور ما مصرف نمک بالاتر از استاندارد جهانی است و ذائقه ایرانیان با طعم شوری سازگاری پیدا کرده است بنابراین خانواده ها باید در مصرف نمک دقت بیشتری کنند.

رییس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: مراکز تهیه و طبخ غذاها، رستوران ها، صنایع و کارخانجات فرآوری موادغذا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تمرکز بیشتر بر تغذیه قشر ضعیف جامعه

ضرورت تمرکز بیشتر بر تغذیه قشر ضعیف جامعه