مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 خرداد 1398 ساعت 09:152019-05-26سياسي

استخر تمرین کار در فضا را ببینید+تصاویر


درباره راهپیمایی فضایی کیهان نوردان ساکن ایستگاه های مداری، خبرهای زیادی مرتبا در رسانه ها منتشر می شود اما کمتر پیرامون مراحل رسیدن به این عملیات خبر یا مطلبی می خوانیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هر عملیات خارج از ناو کیهانی یا ایستگاه فضایی که توسط کیهان نوردان انجام می شود و ما آن را به عنوان راهپیمایی فضایی می شناسیم بر پایه ماه ها آموزش و تمرین فضانوردان در زمین صورت می گیرد.

برای آنکه این عملیات را دقیقاً و به درستی انجام شود، باید ساعات و روز های زیادی، عین آن عملیات را در استخرهای مرکز فضایی جانسون و یا شهرک ستاره ای در حومه مسکو آموزش ببینند و تکرار کنند.

در این استخرها نمونه بخش های مختلف ایستگاه فضایی قرار دارد و فضانوردان باید با حضور کارشناسان، عملیات را انجام دهند تا کاملاً بر چگونگی کارهای مورد نظر، از تعمیر و تعویض قطعات گرفته تا نصب و راه اندازی دستگاه ها تسلط پیدا کنند زیرا در فضا، فرصت برای اشتباه نیست و راهپیمایی فضایی در عین خطرناک بودن، بسیار دشوار و هزینه بر است.

از تمامی مراحل فیلمبرداری هم می شود تا هم اگر اشتباهی رخ داده، مورد بررسی قرار گیرد و رفع گردد و هم در آموزش اولیه فضانوردان بعدی استفاده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استخر تمرین کار در فضا را ببینید+تصاویر

استخر تمرین کار در فضا را ببینید+تصاویر