مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 خرداد 1398 ساعت 08:402019-05-26سياسي

هگمتانه؛ شاخص ترین محوطه تاریخی غرب کشور


به دلیل نوع ساختار این محوطه و خشتی بودن آن، در حال حاضر هیچ گونه کاوش و حفاری میدانی در این منطقه نخواهیم داشت.

- مدیر پایگاه تاریخی هگمتانه گفت: به دلیل نوع ساختار این محوطه و خشتی بودن آن، در حال حاضر هیچ گونه کاوش و حفاری میدانی در این منطقه نخواهیم داشت.

بهرام توتونچی در گفت وگو با ایسنا، گفت: در حال حاضر سیاست سازمان میراث فرهنگی، حفظ و مراقبت از هگمتانه به همین شکل است و به جز کاوش های موردی، اقدام دیگری در این منطقه انجام نخواهیم داد.

وی در خصوص تاریخچه این محوطه اظهار کرد: از سال 1302 که بنیاد میدان امام گذاشته شد و خیابان های اطراف آن ساخته شد، به دلیل نزدیکی خیابان اکباتان به این تپه، آثار و اشیایی نظیر، ستون های هخامنشی کشف شد.

وی ادامه داد: کشف و نمایان شدن چنین آثاری، باعث حضور کارشناسان و باستان شناسان در این منطقه شد که سبب کشف و شناسایی هگمتانه شد.

وی با اشاره به مصوبه 1309 قانون عتیقات، گفت: طبق این قانون آوار تاریخی منقول و غیر منقول، باید شماره ثبت و تاریخ بگیرند که به دلیل شاخص بودن محوطه هگمتانه، در سال 1310، در فهرست آوار ملی به شماره 28 شهریور 1310 ثبت ملی شد.

وی با بیان اینکه تخت جمشید با شماره 24 ثبت ملی شده است، افزود: این اتفاق نشان از اهمیت و برابری سایت هگمتانه با آثاری چون تخت جمشید و پاسارگاد دارد که شانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هگمتانه؛ شاخص ترین محوطه تاریخی غرب کشور

هگمتانه؛ شاخص ترین محوطه تاریخی غرب کشور