مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 خرداد 1398 ساعت 14:552019-05-25پزشكي

درباره بیماری فنیل کتونوری بیشتر بدانیم


در حال حاضر در استان قزوین 51 بیمار مبتلا به فنیل کتونوری شناسایی شده و تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند، بر اساس دستورالعمل حمایت های مالی سازمان، - مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در حال حاضر در استان قزوین 51 بیمار مبتلا به فنیل کتونوری شناسایی شده و تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند، بر اساس دستورالعمل حمایت های مالی سازمان، این بیماران می توانند از حمایت های مستمر و غیرمستمر سازمان بهزیستی برخوردار شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیماری فنیل کتونوری یک نقص متابولیکی مادرزادی نادر است، اختلال اصلی در این بیماری، تجمع اسیدآمینه فنیل آلانین در مایعات بدن و سیستم عصبی است، تجمع غیرطبیعی این اسیدآمینه در بدن کودک، خطرناک است و منجر به بروز اختلالاتی در مغز و پوست می شود.

کودک مبتلابه بیماری فنیل کتونوری در ابتدای تولد بدون علامت است اما به تدریج در پایان ماه های اول دچار تأخیر در تکامل، استفراغ، کاهش رشد، روشن شدن رنگ موهای سر و چشم و تشنج می شود.

سپس با افزایش سن، کوچکی دور سر، بی قراری، کاهش توجه، حرکات تکراری دست ها و اندام ها و عقب ماندگی ذهنی بروز می کند، ادرار و تنفس این کودکان به دلیل وجود فرآورده های فنیل آلانین، بوی کپک می دهد و ممکن است راش های پوستی (کهیر) در بدن کودکان مبتلا مشاهده شود که با رشد کودک از بین می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درباره بیماری فنیل کتونوری بیشتر بدانیم

درباره بیماری فنیل کتونوری بیشتر بدانیم