مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 خرداد 1398 ساعت 10:502019-05-25اقتصادي

سرنوشت رودخانه کرج...


تابستان سال گذشته آب منطقه ای البرز از تصمیم وزارت نیرو برای آغاز کار تونل انتقال آب رودخانه کرج به تهران در اسفندماه خبر داد اما مدتی بعد اعلام شد که این کار به تعویق افتاده است؛ - حال که به نظر می رسد این طرح به مراحل نهایی نزدیک شده بسیاری از شهروندان البرزی منتظر توضیحات وزارت نیرو در خصوص سرنوشت رودخانه کرج هستند.

دکتر مجید لیاقت استاد دانشکده مهندسی و فناوری کشاورزی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به طرح انتقال تونلی آب رودخانه کرج به تهران گفت: اطلاعات زیادی از این طرح در دسترس نیست اما به طور کلی می توان گفت که قطعاً انتقال تونلی آب رودخانه کرج به تهران بی ضرر نیست و آسیب های محیط زیستی را به دنبال خواهد داشت.

لیاقت ادامه داد: یکی از اشتباهاتی که طی چند سال اخیر رخ داده این است که سعی شده با هر روشی آب شرب تهران از مناطق مختلف تأمین شود، مهاجرت به تهران و جمعیت 16 میلیونی پایتخت نتیجه همین کار است.

وی خاطرنشان کرد: از نظر زیست محیطی، انتقال تونلی آب رودخانه کرج از پشت سد امیرکبیر منجر به خشک شدن 25 کیلومتر از رودخانه خواهد شد، خشک شدن این 25 کیلومتر به معنای از بین رفتن حجم وسیعی از باغات و مزارع البرز است و اثرات سو زیادی به دنبال خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت رودخانه کرج...

سرنوشت رودخانه کرج...