مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 خرداد 1398 ساعت 10:502019-05-25پزشكي

مراقبت ؛ حلقه مفقوده سیستم بهداشت و درمان


معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه هدف اصلی معاونت پرستاری ارائه مراقبت های با کیفیت و مقرون به صرفه به همه مردم است، گفت: امر مراقبت در نظام سلامت ما حلقه مفقوده سیستم بهداشت و درمان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مریم حضرتی ضمن بیان این مطلب افزود: آنچه در همه جوامع علمی و نظام سلامت مورد توجه قرار گرفته است، مفهوم دو کلمه health care است.

با توجه به این دو مفهوم، سوالی که مطرح می شود این است که ما چه میزان در تحقق اجرای این دو امر مهم موفق بوده ایم.

وی اظهار داشت: اینکه اخیرا در رسانه ها اعلام می شود بیش از 60 درصد مردم ما از فشار خون خود تا زمانی که مبتلا به عوارض ناتوان کننده آن نشده اند، اطلاع ندارند، یا اینکه بیشترین عامل مرگ های زودرس در ایران در سال گذشته به دلیل فشار خون بالا بوده است و موارد بسیاری از این قبیل، مستنداتی هستند که نشان می دهد چقدر این دو مفهوم مغفول مانده اند.

حضرتی ادامه داد: به عنوان پرستاری که سال ها در این حرفه به صورت تخصصی تلاش کرده است، عرض می کنم زمانی که پرستار سلامت جامعه، پرستار سلامت روان، پرستار سلامت سالمندی، پرستار خانواده و پرستار مدرسه در جایگاه حقیقی خود قرار گیرند و به وظایف اصلی خود در جامعه عمل کنند، آنگاه مفهوم مراقبت نه تنها در بالین که در جامعه نیز معنای حقیقی خود را پیدا خواهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقبت ؛ حلقه مفقوده سیستم بهداشت و درمان

مراقبت ؛ حلقه مفقوده سیستم بهداشت و درمان