مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 خرداد 1398 ساعت 10:202019-05-25سياسي

یک تعزیه خوان قدیمی: انجمن تعزیه در حد یک اسم مانده


اگر امکان اجرای تعزیه در شب های غیر از ماه محرم از جمله رمضان بیشتر فراهم بود هم کمکی به اوضاع مالی آن ها می شد و هم نسخه های اصیل تعزیه بیشتر اجرا می شدند.

- یک تعزیه خوان پیشکسوت معتقد است: اگر امکان اجرای تعزیه در شب های غیر از ماه محرم از جمله رمضان بیشتر فراهم بود هم کمکی به اوضاع مالی آن ها می شد و هم نسخه های اصیل تعزیه بیشتر اجرا می شدند.

محمد بخشی نیا بیش از 70 سال است تعزیه اجرا می کند، او ابتدا در گروه های تعزیه شیپور می زده ولی سال هاست که هم نقش های مخالف خوان و هم موافق خوان را می خواند.

او در گفت وگویی کوتاه با ایسنا درباره اجراهایش در ماه رمضان می گوید: 9 شب اول ماه رمضان در تهران تعزیه داشتم که مجلس های امام علی (ع)، حضرت قاسم، حضرت عباس و وفات حضرت خدیجه (س) را اجرا کردم اما برای شب های قدر و شهادت برنامه ای نیست.

این هنرمند درباره اینکه چرا تعزیه در شب های ماه رمضان کامل اجرا نمی شود و آیا اصلاً موضوعیتی برای اجرا دارد؟ ادامه می دهد: ما که پیر شده ایم و شاید برای همین دیگر مجلسی نیست، اما اگر فضا و مکانی برای کار بود حتماً می شد در این شب های قدر در ماه رمضان هم تعزیه اجرا کرد.

بخشی نیا که اوضاع کار را برای تعزیه خوان ها مناسب نمی داند، اضافه می کند: من که خودم نه حقوق ثابت و بالایی دارم و نه بازنشستگی.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک تعزیه خوان قدیمی: انجمن تعزیه در حد یک اسم مانده

یک تعزیه خوان قدیمی: انجمن تعزیه در حد یک اسم مانده