مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 خرداد 1398 ساعت 10:002019-05-25سياسي

با بیکاری و ورشکستگی همسرمان چطور برخورد کنیم؟


بیکاری بر خودپنداره و عزت نفس مردان اثرات منفی بیشتری می گذارد، در چنین شرایطی، زنان می توانند جلوی بروز تنش ها بایستند.

- یک روان شناس گفت: بیکاری بر خودپنداره و عزت نفس مردان اثرات منفی بیشتری می گذارد، در چنین شرایطی، زنان می توانند جلوی بروز تنش ها بایستند.

علی حنیفه لو در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: وقتی مردی برای مدت طولانی بیکار باشد و در یافتن شغلی جدید نیز موفق نشود، نه تنها از جانب خانواده تحت فشار قرار می گیرد، بلکه احساس یاس و بی لیاقتی به او دست می دهد و متعاقب آن نیز ممکن است اقتدار و قدرت مردانگی اش زیر سئوال رفته و مدیریت زندگی را خارج از کنترل خود بداند.

وی ادامه داد: در این برهه از زندگی، نقش زنان در همراهی همسرشان بسیار سخت تر از سایر شرایط دشوار زندگی است؛ در واقع همسران مردان بیکار، با وجود کنار آمدن و سازگاری با این وضع، مجبورند با تلاطمات روحی مردشان که گاه با بدخلقی و عصبانیت های غیرقابل تحمل همراه است، نه تنها کنار بیایند، بلکه همسرشان را یاری کرده و اجازه ندهند که بیش از پیش در خود فرو رود و احساس بی کفایتی کند.

این روان شناس افزود: در وهله اول، بهتر است که این قبیل زنان آرامش خود را حفظ کرده و با خونسردی پیش بروند؛ چرا که فقط در این صورت می توانند حس مثبت خود را که بسیار قوی، نیروبخش و تاثیرگذار اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با بیکاری و ورشکستگی همسرمان چطور برخورد کنیم؟

با بیکاری و ورشکستگی همسرمان چطور برخورد کنیم؟