مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 خرداد 1398 ساعت 11:552019-05-24پزشكي

چند توصیه روانشناسی برای کاهش استرس دانش آموزان در ایام امتحانات


یک متخصص روانشناس کودک با اشاره به تنش های روانی دانش آموزان در ایام امتحانات، چند راهکار روانشناسی برای پیشگیری از بروز اضطراب و استرس های دانش آموزان ارائه کرد.

- چند توصیه روانشناسی برای کاهش استرس دانش آموزان در ایام امتحانات یک متخصص روانشناس کودک با اشاره به تنش های روانی دانش آموزان در ایام امتحانات، چند راهکار روانشناسی برای پیشگیری از بروز اضطراب و استرس های دانش آموزان ارائه کرد.

مژگان ناقل در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه به طور کلی سطح بهینه اضطراب برای عملکرد بسیار مهم است، افزود: اضطراب جنبه انگیزشی دارد و سطح بهینه آن برای تحقق یافتن اهداف لازم است؛ این درحالیست که اگر اضطراب از سطح بهینه خود بیشتر شود، فرد در عملکرد دچار اختلال می شود و این اختلال ممکن است در بلند مدت به فرد آسیب رساند.

این روانشناس با بیان اینکه برخی از دانش آموزان در ایام امتحانات به دلایل مختلف، استرس های آسیب زایی را تجربه می کنند، یادآور شد: کمال گرایی و انتظارات بیش از حد والدین در دوران امتحانات یکی از مسائلی است که باعث تنش های روانی دانش آموز می شود؛ به طوریکه کودک در زمان امتحان مدام از این مسئله می هراسد که اگر نتواند انتظار والدینش را برآورده کند و امتیاز کامل دریافت نکند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟، چراکه متاسفانه ممتاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند توصیه روانشناسی برای کاهش استرس دانش آموزان در ایام امتحانات

چند توصیه روانشناسی برای کاهش استرس دانش آموزان در ایام امتحانات