مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 خرداد 1398 ساعت 08:452019-05-24فرهنگي

ایجاد هفت موزه جدید در گیلان/لزوم بازنگری در قوانین میراثی بندر انزلی


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از تاسیس هفت موزه در بخش های مختلف این استان خبر داد و گفت: گیلان 17 موزه فعال دارد که در حال حاضر از این تعداد 13 موزه سرپا بوده و امکانات کاملِ یک موزه را دارند و چهار موزه امکانات لازم را ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شهرود امیر انتخابی با بیان این که گیلان علاوه بر ساحل و دریا و جنگل به لحاظ کشفیات و آثار و همچنین محوطه های تاریخی موجود همیشه قابل توجه گردشگران بوده است، افزود: با این وجود از سوی مسئولان در این زمینه کم لطفی شده، چون به عنوان مثال موزه گنجینه رشت با بیش از 40 هزار اشیا باستانی در داخل خود رشت هم غریبه است و حتی تابلویی برای معرفی محل و مسیر دسترسی به این موزه وجود ندارد.

او با اشاره به وجود 17 موزه در استان گفت: از این تعداد، 13 موزه سرپا بوده و دارای امکانات کامل موزه هستند و چهار موزه امکانات لازم را ندارند، مهمترین امکانات موزه، تجهیز آن به دوربین های مداربسته در راستای حفاظت و حراست از آن است.

وی با تاکید بر انجام کشفیات و کاوش های باستان شناس در سه شهر تاریخی املش، رودبار و تالش در طول سال های گذشته، اضافه کرد: با این وجود این شهرهاهیچ گاه دارای موزه نبوده اند و آثار کشف شده از آنها در خارج از این شهرها نگهداری می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد هفت موزه جدید در گیلان/لزوم بازنگری در قوانین میراثی بندر انزلی

ایجاد هفت موزه جدید در گیلان/لزوم بازنگری در قوانین میراثی بندر انزلی