مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 خرداد 1398 ساعت 07:202019-05-24فناوري

«شاهکار» احراز هویت کاربران


اطلاع از تعداد سیم کارت های تلفن همراه، سرویس های مخابراتی شامل اینترنت پرسرعت ثابت، تلفن ثابت و اطلاع از شماره های تلفن همراه به نام مشترکین از جمله سرویس های شاهکار است و در آینده امکان احراز هویت در نظام بانکی و پرداخت نیز از طریق این سامانه فراهم خواهد شد.

- اطلاع از تعداد سیم کارت های تلفن همراه، سرویس های مخابراتی شامل اینترنت پرسرعت ثابت، تلفن ثابت و اطلاع از شماره های تلفن همراه به نام مشترکین از جمله سرویس های "شاهکار" است و در آینده امکان احراز هویت در نظام بانکی و پرداخت نیز از طریق این سامانه فراهم خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سامانه شاهکار (شبکه احراز هویت کاربران ارتباطی) یک واسط بین اپراتورهای مخابراتی و مراجع تطبیق هویت است.

اپراتورها پیش از ارائه سرویس به مشترکین خود، از طریق این سامانه، هویت مشترکین را از نظر حقیقی یا حقوقی، ایرانی یا خارجی بودن صحت سنجی می کند و در صورت تأیید درستی اطلاعات در سامانه، اپراتور اجازه ارائه سرویس به مشترکین را دارد.

این سامانه در پی مصوبه شورای عالی فضای مجازی به منظور تأمین کامل حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران در فضای مجازی و حقیقی در سال 1394 راه اندازی و به تدریج سرویس های مختلف به آن اضافه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«شاهکار» احراز هویت کاربران

«شاهکار» احراز هویت کاربران