مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 خرداد 1398 ساعت 09:252019-05-22پزشكي

فشار خون بالا؛ اصلی ترین عامل مرگ و ناتوانی


فشارخون یکی از مهم ترین عوامل خطر تهدیدکننده سلامت مردم و اصلی ترین عامل مرگ ومیر درجهان و ایران محسوب می شود؛ به طوری که طبق گفته کارشناسان با نگاهی به آمار مرگ ومیر ناشی از آن می توان این بیماری را قاتل خاموش نامید.

- مطالعه روند بار بیماری ها در کشور در بازه زمانی سال های 1369 تا 1394 نشان داده که فشارخون بالا از جمله مهم ترین عوامل خطر تهدیدکننده سلامت مردم و اصلی ترین عامل مرگ ومیر در جهان و ایران محسوب می شود.

همچنین مرگ زودرس ناشی از سکته های قلبی و مغزی، به دلیل بیماری پرفشاری خون بوده و بالغ بر نیمی از کل موارد مرگ در کشور را به خود اختصاص داده است.

سید راشد جزایری سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، از شناسایی 49 هزار و 727 بیمار مبتلا به فشار خون بالا در جمعیت بالای 30 سال این استان خبر داد.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طبق بررسی های انجام شده متأسفانه 27.

5 درصد افراد بالای 30 سال استان مبتلا به فشار خون هستند، افزود: کاهش مصرف نمک و اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی از جمله عوامل تأثیرگذار در کاهش آمار ابتلاء به فشار خون در استان و کشور است.

وی همچنین فعالیت بدنی ناکافی، رژیم غذایی ناسالم، مصرف دخانیات و مصرف الکل را به عنوان چهار عامل خطر و موجب افزایش خطر مرگ و میر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشار خون بالا؛ اصلی ترین عامل مرگ و ناتوانی

فشار خون بالا؛ اصلی ترین عامل مرگ و ناتوانی