مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 خرداد 1398 ساعت 08:162019-05-22پزشكي

خطرات مصرف زیاد نمک برای سلامت افراد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، زهرا عبداللهی، با بیان اینکه مصرف بی رویه نمک، یکی از دلایل اصلی ابتلاء به فشار خون بالا به شمار می رود، - مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: توصیه می شود نمک به مقدار کم و به صورت تصفیه شده یددار مصرف شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، زهرا عبداللهی، با بیان اینکه مصرف بی رویه نمک، یکی از دلایل اصلی ابتلاء به فشار خون بالا به شمار می رود، در خصوص توصیه های کاربردی مصرف صحیح نمک، اظهار کرد: نمک، یکی از مواد مورد نیاز برای سوخت و ساز بدن، انتقال پیام های عصبی و کارکرد صحیح عضلات در بدن محسوب می شود.

در حال حاضر، مصرف نمک به خصوص در غذا های آماده و فست فودها، در کشور ما بسیار بالا است.

وی با تاکید بر اینکه استاندارد مصرف نمک، حداکثر 2 تا 3 گرم در روز است، افزود: این در حالی است که مصرف نمک در کشور ما در حدود 10 تا 15 گرم در روز است.

عبداللهی با بیان اینکه مصرف زیاد نمک و غذا های شور، یکی از عوامل مؤثر در افزایش فشارخون و بروز بیماری های قلبی و عروقی است، تصریح کرد: در صورتی که نمک به مقدار مناسب مصرف شود و کلیه ها هم سالم و دارای عملکرد خوب باشند، نمک مازاد بر نیاز بدن به راحتی از راه کلیه ها و از طریق ادرار دفع می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطرات مصرف زیاد نمک برای سلامت افراد

خطرات مصرف زیاد نمک برای سلامت افراد