مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 اردیبهشت 1398 ساعت 15:452019-05-21سياسي

دولت برای الکترونیکی کردن امور دستگاه قضایی در اعتبار بخشی با اولویت عمل کند


رییس قوه قضاییه بر تعامل و همکاری سخاوتمندانه دولت در تخصیص امکانات و اعتبارات برای الکترونیکی کردن امور دستگاه قضایی تاکید کرد و توسعه عدالت الکترونیک در قوه قضاییه را از مهمترین موانع بروز فساد دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از قوه قضاییه، آیت الله سید ابراهیم رییسی در نخستین جلسه شورای راهبردی دادرسی الکترونیکی که با حضور مسئولان عالی قضایی، وزرای دادگستری و ارتباطات، فرمانده نیروی انتظامی و یکی از اعضای کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر لزوم تدوین هر چه سریع تر آیین نامه های مقرر در قانون دادرسی الکترونیکی تصریح کرد: یکی از مهم ترین مسائلی که در تدوین آیین نامه ها باید مدنظر قرار گیرد، توجه به موضوع امنیت داده ها و صیانت از اطلاعات مردم و دستگاه هاست که با استفاده از تجربیات موجود باید در این زمینه پیوست های امنیتی لازم را تهیه کرد.

رییس قوه قضاییه افزود: یکی از بارزترین کارکردهای الکترونیکی شدن امور، مقابله با فساد و به صورت خاص در دستگاه قضایی، جلوگیری از اطاله دادرسی است.

بر همین مبنا باید شاخص های موجود مورد رصد دائمی قرار گیرد تا مشخص شود که اهداف این تحولات فناورانه به چه میزان محقق شده و آسیب هایی که در این مسیر وجود دارد، رفع شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت برای الکترونیکی کردن امور دستگاه قضایی در اعتبار بخشی با اولویت عمل کند

دولت برای الکترونیکی کردن امور دستگاه قضایی در اعتبار بخشی با اولویت عمل کند