مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 اردیبهشت 1398 ساعت 15:052019-05-21دانش

خدای زیرزمینی اقیانوس زیرزمینی دارد!


بررسی های اخترشناسان ژاپنی نشان می دهد سیاره کوتوله پلوتو که در اساطیر یونان خدای زیرزمینی لقب گرفته، به لطف یک لایه عایق گازی می تواند دارای یک اقیانوس زیرزمینی باشد.

- بررسی های اخترشناسان ژاپنی نشان می دهد سیاره کوتوله پلوتو که در اساطیر یونان "خدای زیرزمینی" لقب گرفته، به لطف یک لایه عایق گازی می تواند دارای یک اقیانوس زیرزمینی باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، این سوال نیز مطرح می شود که اگر یک دریای زیرزمینی در پلوتو یا پلوتون وجود دارد، چرا یخ نزده است؟ با توجه به شبیه سازی های کامپیوتری که توسط محققان دانشگاه هوکایدوی ژاپن طراحی شده است ممکن است به دلیل وجود یک لایه گاز عایق حرارتی در پلوتو یک دریای زیرزمینی در این سیاره وجود داشته باشد.

هنگامی که کاوشگر رباتیک افق های نو (New Horizons) متعلق به ناسا جدید در ژوییه 2015 بر فراز پلوتو پرواز کرد، بسیاری از نظرات را در مورد این سیاره کوتوله و همچنین سایر اجرام آسمانی در فضای بیرونی و سرد منظومه شمسی تغییر داد.

یکی از کشف های جذاب این کاوشگر، کشف منطقه استوایی پوشیده از یخ به اندازه ایالت تگزاس آمریکا به نام اسپوتنیک پلانیتیا (Sputnik Planitia) بود که اکنون محققان می گویند ممکن است دارای یک اقیانوس در زیر خود نیز باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خدای زیرزمینی اقیانوس زیرزمینی دارد!

خدای زیرزمینی اقیانوس زیرزمینی دارد!