مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 اردیبهشت 1398 ساعت 14:552019-05-21حوادث

یک سوم کودکان معتاد خراسان شمالی پس از درمان به چرخه اعتیاد بر می گردند


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: یک سوم کودکان دچار اختلال سوء مصرف مواد مخدر در این استان بازگشت به مصرف مواد مخدر دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، احمد ریواده در شورای مبارزه با مواد مخدر استان، با اشاره به اینکه طی سال گذشته 80 نفر از کودکان مبتلا به اختلال سو مصرف مواد مخدر در این استان شناسایی شدند، افزود: در سال گذشته یک واحد بستری در محل بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد به این کودکان برای انجام عملیاتی همچون سم زدایی اختصاص یافت.

وی ادامه داد: مرکز ویژه ای برای نگهداری کودکان دچار اختلال سو مصرف مواد مخدر بعد از عملیات سم زدایی وجود ندارد.

ریواده اظهار کرد: بسیاری از این کودکان بلافاصله بعد از پایان امر سم زدایی مواد مخدر از بدن تحویل خانواده داده می شود اما ممکن است برخی از خانواده ها معتاد باشند و کودک دوباره به چرخه مصرف مواد بازگردد.

وی با بیان اینکه هیچ سامانه ای در این استان در رابطه با کودکان دارای اختلال سو مصرف مواد مخدر نیز وجود ندارد که اطلاعاتی در خصوص اینکه این افراد چه کسانی هستند و چه بیماری هایی همراه آنها است را بتواند ارائه کند، اظهار کرد: بیشتر کودکانی که به بیمارستان برای سم زدایی ارجاع می شوند کودکانی هستند که توسط پلیس از پاتوق ها دستگیر می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک سوم کودکان معتاد خراسان شمالی پس از درمان به چرخه اعتیاد بر می گردند

یک سوم کودکان معتاد خراسان شمالی پس از درمان به چرخه اعتیاد بر می گردند