مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 اردیبهشت 1398 ساعت 10:552019-05-21بين الملل

مرکل به دنبال سهم آلمان در سمت های اتحادیه اروپا است


صدر اعظم آلمان بر انتصاب یک آلمانی برای دو سمت ارشد در اتحادیه اروپا شامل ریاست کمیسیون اروپا یا ریاست بانک مرکزی اروپا تاکید دارد و در این مسیر احتمالاً با فرانسه جدال پیدا خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پایگاه اینترنتی بلومبرگ می نویسد، چند مقام آگاه گفته اند، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان متمرکز بر این است که یک آلمانی رییس بعدی کمیسیون اروپا شود و یا در صورت عدم تحقق آن، او دست کم می خواهد یک آلمانی رییس بانک مرکزی اروپا شود.

براساس گزارش بلومبرگ، طبق این رویکرد آنگلا مرکلف اگر مانفرد وبر ، یک همپیمان او نتواند به ریاست کمیسیون اروپا برسد، پس باید در ازایش یک آلمانی، رییس بانک مرکزی اروپا شود.

این تلاش مرکل برای افزایش نفوذ آلمان در اتحادیه اروپا می تواند فرآیند تعیین جانشین برای ژان کلود یونکر، رییس فعلی کمیسیون اروپا و ماریو دراگی، رئس فعلی بانک مرکزی اروپا را تبدیل به جدالی بین او و امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه کند.

اولین نشست برای بررسی تعیین رؤسای جدید این دو نهاد تا یک هفته دیگر برگزار خواهد شد.

جیکوب فانک کرکگارد، یک کارشناس در انستیتو پترسون گفت: در آلمان فضا به گونه ای است که این بار باید نوبت آلمان باشد و اگر مرکل در رساندن وبر به این سمت و یا در انتصاب یک آلمانی به ریاست بانک مرکزی اروپا شکست بخورد او به ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکل به دنبال سهم آلمان در سمت های اتحادیه اروپا است

مرکل به دنبال سهم آلمان در سمت های اتحادیه اروپا است