مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 ساعت 10:052019-05-20سياسي

موافقان و مخالفات کلیات طرح تشدید مجازات اسیدپاشی


کلیات طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن در حالی به تصویب رسید که مخالفان آن معتقد بودند که قانون مصوب سال 1337 به مراتب مجازات شدیدتر از این طرح دارد و در شرایط فعلی کشور اولویت های مهمتری را داراست.

- موافقان نیز در پاسخ تاکید داشتند که این طرح ضمن تشدید مجازات از قربانیان اسیدپاشی حمایت کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدرضا صباغیان نماینده بافت و مهریز به عنوان اولین مخالف کلیات این طرح در جلسه علنی امروز (دوشنبه) اظهار کرد: قطعاً اسیدپاشی باعث آسیب به افراد می شود که باید مجازات شدیدی برای مجرمان لحاظ شود.

علت مخالفت بنده آن است که این طرح قانون مصوب سال 37 را ملغی می کند که طبق آن قانون اگر کسی با پاشیدن عمدی اسید موجب قتل شود مستوجب مجازات اعدام و در مواردی دیگر با حبس ابد مواجه خواهند شد.

وی افزود: این طرح قانون سال 37 را لغو کرده است و مجازات را شدیدتر نکرده، بهتر است این طرح به کمیسیون برگشته و اشکالات آن اصلاح شود.

نادر قاضی پور نماینده ارومیه که به عنوان اولین موافق کلیات این طرح حرف های خود را با نشان دادن فیلمی در صحن مجلس با محتوای اظهارات برخی از قربانیان اسیدپاشی آغاز کرد، گفت: هیچ کسی حق ندارد به نام امر به معروف و نهی از منکر اقدامی خارج از دستورات قرآن، فرمایشات پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقان و مخالفات کلیات طرح تشدید مجازات اسیدپاشی

موافقان و مخالفات کلیات طرح تشدید مجازات اسیدپاشی