مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 اردیبهشت 1398 ساعت 21:552019-05-19سياسي

نشست نظام سازی سیاسی در انقلاب اسلامی در نمایشگاه قرآن برگزار شد


این تصور که فکر کنیم عیناً مدل هایی مشابه «جمهوری اسلامی ایران» در سایر کشورها یا نقاط دنیا تشکیل شده صحیح نیست بلکه گفتمان «اسلام سیاسی» در حال گسترش و توجه است.

- عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: این تصور که فکر کنیم عیناً مدل هایی مشابه جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها یا نقاط دنیا تشکیل شده صحیح نیست بلکه گفتمان اسلام سیاسی در حال گسترش و توجه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، غلامعلی سلیمانی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در نشست نظام سازی سیاسی در انقلاب اسلامی که در نمایشگاه قرآن برگزار شد با توجه به مفاهیم اسلام شیعی و قرآن کریم و تأثیر آن بر نظام سازی سیاسی دیگر کشورها اظهار کرد: این تصور که فکر کنیم عیناً مدل هایی مشابه جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها یا نقاط دنیا تشکیل شده و الگوی کامل از سیستم حال حاضر اسلام شیعی ایران گرفته، به نظر صحیح نمی آید بلکه باید در نظر داشت که در اصل این گفتمان اسلام سیاسی است که به سرعت در مناطق مختلف جهان در حال گسترش و توجه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ادامه افزود: اختلاف و یا رقابت بین جریان های اخباری و اصولی شیعه در تاریخ از گذشته وجود داشته و دارد اما آنچه در این بین بیشتر نمود پیدا کرده، غلبه جریان های اصولی بر سایر جریانات در قرن های اخیر است که توانسته کمک شایانی به حوزه نظام س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست نظام سازی سیاسی در انقلاب اسلامی در نمایشگاه قرآن برگزار شد

نشست نظام سازی سیاسی در انقلاب اسلامی در نمایشگاه قرآن برگزار شد