مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 اردیبهشت 1398 ساعت 11:352019-05-19پزشكي

خروج سقط عمدی از سیستم درمانی، مداخله مؤثر را دشوار کرده است


مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باید توجه داشت تا زمانی که اقدام به سقط عمدی در سیستم های درمانی انجام و شیوع داشت، سیستم های نظارتی راحت تر و دقیق تر می توانستند مداخله داشته باشند و پیشگیری کنند و از سویی دیگر آماری در اختیارشان بود، - اما از آنجا که اخیراً سقط ها بیشتر با روش استفاده از دارو یا ترکیبات گیاهی انجام می شود، سقط از سیستم درمانی خارج و کار دشوار شده است.

اصغر انجیدنی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، در رابطه با سقط های غیرقانونی و وضعیت آن در استان اظهار کرد: آمار دقیقی در رابطه با سقط های غیرقانونی وجود ندارد به دلیل اینکه امری قانونی نبوده و این گونه موارد نیز در جایی مطرح نمی شود.

تعداد اندکی از ماماها و در برخی مواقع پزشکان کار سقط غیرقانونی را در محل هایی غیراستاندارد و غیرمجاز انجام می دهند.

اخیراً مشاهده شده، تعدادی از عطاری ها با فروش برخی از داروها یا ترکیبات گیاهی به افرادی که خواستار سقط غیرقانونی هستند، کمک می کنند.

برخی از داروهای گیاهی مؤثر در سقط جنین، عوارض زیادی به همراه دارد انجیدنی ادامه داد: از آن جا که امروزه روش های سقط غیرقانونی، متنوع و استفاده از قرص ها و ترکیبات گیاهی برای این کار، بسیار رایج شده، نمی توانیم حتی به طور احتمالی تعداد سقط های قانونی را در سال ارائه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج سقط عمدی از سیستم درمانی، مداخله مؤثر را دشوار کرده است

خروج سقط عمدی از سیستم درمانی، مداخله مؤثر را دشوار کرده است