مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 اردیبهشت 1398 ساعت 08:112019-05-19اقتصادي

گره گرانی مسکن از کجا باز می شود؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، بازار مسکن از سال 97 وارد شرایط بغرنجی شد که تاکنون هم ادامه پیدا کرده؛ در حقیقت قیمت خانه در طول یکسال گذشته به حدی افزایش یافته که همان امید نصف و نیمه قبلی مردم برای خانه دار شدن با کاهش محسوسی مواجه شده است.

- در شرایطی که عملکرد شش سال گذشته دولت روحانی در حوزه مسکن موجب کاهش شدید عرضه و گرانی آن شده، این سؤال در افکار عمومی شکل گرفته که گره گشایی مسکن از چه راه هایی امکان پذیر است؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، بازار مسکن از سال 97 وارد شرایط بغرنجی شد که تاکنون هم ادامه پیدا کرده؛ در حقیقت قیمت خانه در طول یکسال گذشته به حدی افزایش یافته که همان امید نصف و نیمه قبلی مردم برای خانه دار شدن با کاهش محسوسی مواجه شده است.

به عبارتی، در شرایط کنونی شاید کمتر کسی بتواند فکر خرید خانه را با توجه به قیمت ها و سطح درآمدش بکند.

آمار های بانک مرکزی هم که تاییدی است بر این گفته، نشان می دهد متوسط قیمت هر متر مربع خانه در شهر تهران در فروردین امسال 11 میلیون و 269 هزار تومان بوده که نسبت به متوسط قیمت فروردین 97 که پنج میلیون و 558 هزار تومان بود؛ 104 درصد افزایش یافته است! از سوی دیگر، تعداد معاملات واحد های مسکونی در فروردین سال پیش، 5046 فقره بود که در نخستین ماه سال جاری به 3423


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گره گرانی مسکن از کجا باز می شود؟

گره گرانی مسکن از کجا باز می شود؟