مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 اردیبهشت 1398 ساعت 14:402019-05-15دانش

پروانه های خانم قشنگ هیچ گونه آسیبی به مراتع نمی رسانند


عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: پروانه هایی که به تازگی جمعیتشان در نواحی مختلف کشور مانند خراسان رضوی، جنوبی و شمالی افزایش پیدا کرده است حشرات بی خطری هستند که هیچ گونه خسارتی به همراه ندارند.

- پروانه های "خانم قشنگ" هیچ گونه آسیبی به مراتع نمی رسانند عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: پروانه هایی که به تازگی جمعیتشان در نواحی مختلف کشور مانند خراسان رضوی، جنوبی و شمالی افزایش پیدا کرده است حشرات بی خطری هستند که هیچ گونه خسارتی به همراه ندارند.

جواد کریمی بهرنگ در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: به این پروانه ها به دلیل زیبایی و نقش و نگارهایی که بر روی بالشان وجود دارد، پروانه های خانم قشنگ می گویند که با افزایش آن ها نگرانی هایی به وجود آمده که باعث شده است افراد تصور کنند جمعیت زیاد آن ها باعث خسارت به مراتع و باغات می شود، در حالی که این گونه نیست و پروانه ها بعد از گرم شدن هوا از بین می روند.

وی افزود: پروانه ها دو مرحله مهم در زندگی دارند؛ اول اینکه از شهد گل تغذیه می کنند، اما باید گفت که این پروانه ها تغذیه کمی دارند و به دلیل اینکه طاقت گرما را ندارند بعد از گرم شدن هوا از بین می روند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروانه های خانم قشنگ هیچ گونه آسیبی به مراتع نمی رسانند

پروانه های خانم قشنگ هیچ گونه آسیبی به مراتع نمی رسانند